by roy
8. August 2008 08:23
Credit for this entry should go to our friends at menopauseRx. I liked it os much I decided to add it: Thanks
For years, thousands of research studies have encouraged millions of healthcare providers to recommend Omega-3 (fish oil) supplements to their patients for heart health. The more Omega-3’s are studied the more health benefits are identified. In fact, recent studies have shown benefits for both body and mind. “Researchers at numerous institutions including Harvard Medical School have shown through many clinical trials that Omega-3’s have a powerful mood elevating and mood stabilizing capability.” Another study found Omega-3 supplementation influence the central nervous system and is associated with an improvement of attention and physiological functions. Like wise, recent studies by leading researchers have shown that Omega-3 has a powerful effect on increasing joint mobility and reducing the need for other medications such as NSAIDS and that Omega-3 also increases bone density and strength. Thanks ladies and keep up the good work.
Be the first to rate this post
- Currently 0/5 Stars.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tags: omega 3, omega3, omega-3, omega-3 concentratess, omega-3 fish oil, pharmaomega, softgels, dha, epa, fatty acids, fish, fish oil
Roy Bingham